ראשונות

מתכונים » ראשונות » כריך ענבים, גבינות וזרעי דלעת

כריך ענבים, גבינות וזרעי דלעת

סנדוויץ' מעולם אחר

מאת: רועי סלע, חקלאי וטבח

תגידו מה שתגידו – סנדוויץ' מפנק, בכל שעה של היום, תמיד ישאיר אותנו שבעים ומאושרים. אז איך מכינים כריך מפתיע ומפנק עם ענבים? לרועי סלע אשר מתעסק בחקלאות כבר מגיל 14, יש את התשובה בשבילכם. אבל קודם כל – נערוך היכרות:  רועי נשוי פלוס ארבעה ילדים ומגדל שני כלבים. אביו עבד כאגרונום בחברה ידועה ואילו מדי חופש הוא היה מצטרף אליו ועובד איתו. גם אחרי התיכון ואחרי הצבא, הגיע רועי לעבוד עם אביו בחקלאות. לפני שתים עשרה שנים, לאחר כמה שנים בהן טייל בעולם, למד בישול והתעסק במסעדנות, הוא חזר למושב ופתח קייטרינג שסיפק ארוחות לילדים במהלך השבוע, אוכל מוכן לשבת ואפילו אוכל לאירועים. במקביל, לפני עשר שנים התחיל לנהל משק של ענבים ובשנתיים האחרונות, אחרי שנדבק בחיידק הכרם, הוא מכוון את עתידו לשם.

ההמלצה של רועי הוא כריך מגניב שהולך אצלו חזק במשפחה. "את הכריך הזה אפשר לומר שחלמתי בלילה", הוא מספר, "התעוררתי באמצע הלילה עם המתכון הזה ומאז הוא לא נפרד ממני. התחלתי להכין אותו למשפחה והוא הפך לשם דבר אצלנו. עפנו עם זה קדימה והיום זה פתרון כל פעם כשבא לנו להתפנק. כולנו נהיינו מכורים".

את הכריך החלומי של רועי אפשר להכין בעזרת לחמנייה או לחם איכותי, עליו יש למרוח בנדיבות ממרח זרעי דלעת שמכינים במעבד מזון מזרעי דלעת, מלח ושמן זית. לאחר מכן, מוסיפים טבעות גבינת עיזים, ושני חצאים של ענבי סייבל. את כל אלו מכניסים לכמה דקות בתנור, מוסיפים מעל עלי רוקט, סוגרים, מועכים ופשוט נהנים

החומרים:

לחמניה או ג'בטה שווה
ממרח זרעי דלעת (ראו מתכון )
גבינת עיזים שאתם אוהבים (אני מעדיף ברי או  קממבר)
אשכול קטן של ענבי סייבל (או זן אחר, עדיף שחור)
עלי רוקט

הוראות ההכנה:

חצו את הלחמניה לשניים, פזרו בנדיבות את ממרח זרעי הדלעת (זה ממרח מאוד גרגירי אז הוא פחות נמרח)
הוסיפו את פרוסות הגבינה, נקדו בחצאי ענבים – בהתאם למתיקות שאתם רוצים להוסיף לסנדביץ'
הכניסו את הסנדביץ' לתנור על 180 מע' , לכמה דקות, עד שהגבינה תתרכך והענבים יגירו מעט נוזלים,
הוציאו מהתנור, הוסיפו את עלי הרוקט, תמעכו קצת ותאכלו בהנאה.

 

רוצים לראות את רועי מארח בכרם את ריטה רוטשטיין מהתוכנית "חי בלילה" לחצו לכתבה

לקטגוריות מתכונים נוספות